Tilbage

Den gode service er altafgørende

Som ledig kan det indimellem være svært at finde rundt i dagpengereglerne. Det har derfor været en stor hjælp for Heidi Kringelum at blive mødt af forståelse hos Fries medarbejdere.

Som ledig kan det indimellem være svært at finde rundt i dagpengereglerne. Det har derfor været en stor hjælp for Heidi Kringelum at blive mødt af forståelse hos Fries medarbejdere.


Hverdagen som ledig er ikke altid lige let, selvom man er en positiv person, som trods alt ser lyst på fremtidens jobmuligheder.

- Jeg søger dagligt en masse jobs, men nogle dage er det virkelig frustrerende at få det ene afslag efter det andet. Derfor er det rart, at jeg har min a-kasse i ryggen til at vejlede og besvare de spørgsmål, jeg måtte sidde med, forklarer medlem Heidi Kringelum.

Ikke bare én i mængden

Der kan være mange oplysninger at forholde sig til, og ikke alt er lige gennemskueligt. Derfor er det afgørende for Frie Funktionærer, at medlemmerne bliver mødt med empati og får den hjælp og vejledning, de har behov for.

Fries a-kassekonsulent, Thomas Gehrkens Møller, der blandt andre har rådgivet Heidi Kringelum, er meget opmærksom på, hvordan han møder det enkelte medlem.
-Det er utrolig vigtigt, at jeg forstår at sætte mig ind i den enkeltes situation for at skabe god kommunikation, forklarer han.

Paragraffer og dagpengeregler er noget, der kan have stor betydning i en ledighedsperiode, og det kan også være en stor mundfuld at skulle forholde sig til.

- Her har jeg haft stor gavn af at have kontakt med Fries dygtige konsulenter. Hver gang jeg har talt med en konsulent i a-kassen, er jeg blevet mødt i øjenhøjde og blevet behandlet med respekt for lige netop min situation, fortæller hun.

Individuel vejledning

-Det er min pligt at sørge for, at medlemmerne føler sig i trygge hænder og ikke bare som et nummer i rækken. Min erfaring siger mig, at det er vigtigt ikke at blive for monoton, men nøje overveje, hvordan man kommunikerer, så medlemmet forstår, hvad der menes, forklarer Thomas Gehrkens Møller.

God service betaler sig

Hos Frie er god service omdrejningspunktet i kontakten til medlemmerne, og det har også været Heidi Kringlums oplevelse:

- Jeg har altid fået svar på mine spørgsmål og er aldrig blevet spist af med et uklart svar, når jeg har kontaktet Frie. Hvis ikke vedkommende har kunnet hjælpe mig, så er jeg blevet henvist til en anden i huset, som har vejledt mig. Det er god service, og som medlem mærker jeg også, hvordan det gode samarbejde fungerer på tværs af organisationen hos Frie, slutter Heidi Kringelum.