Kurser/fyraftensmøder
HR/personale

Praktisk ansættelsesret

Ved du, hvad der skal til i forbindelse med ansættelse af nye medarbejdere? Ophør af ansættelse? Overenskomster? og under selve ansættelsesforholdet?

Det bliver du meget klogere på under dette kursus, som henvender sig til dig, der arbejder med HR, personaleadministration eller personalerådgivning i en privat virksomhed. Måske er det nyt, at du skal arbejde med ansættelsesret, eller måske har du brug for et brushup på området.

Med kurset får du mulighed for at styrke dit daglige arbejde med personalesager ved at få et solidt overblik over de væsentligste ansættelsesretlige principper og regler. Du får endvidere viden til at navigere sikkert i de mange aspekter af reglerne i blandt andet funktionærloven, ligebehandlingsloven, forskelsbehandlingsloven og ferieloven. Og du får mulighed for at diskutere de problemstillinger, du støder på i hverdagen.

Kursussteder

Odense: Frie, Overgade 24, 5000 Odense C.
København: MBK, Pilestræde 61, 1112 København K.
Aarhus: Helnan Marselis, Strandvejen 25, 8000 Aarhus C.
Aalborg: Helnan Phønix, Vesterbro 77, 9000 Aalborg
Herning: Østergaards Hotel, Silkeborgvej 94, 7400 Herning
Ringsted: Scandic, Nørretorv 57, 4100 Ringsted

Varighed

Kurset varer 7 timer (kl. 09.00-16.00).

Forplejning

Morgenbrød, frokost og en sodavand, kage, frugt, isvand og kaffe/te.

Underviser

Advokat Ole Østergaard og jurist Pernille Krag Petersen, Frie.

Tag en kollega/ledsager med

Som medlem af fagforeningen kan du tage en kollega/ledsager med til medlemspris.

Rådighedserklæring

Hvis du er ledig og medlem af fagforeningen, skal du udfylde en rådighedserklæring til a-kassen. Erklæringen skal udfyldes, hvis du er på dagpenge eller arbejdsmarkedsydelse. Er du ansat i løntilskudsjob, skal du aftale din deltagelse med din arbejdsgiver. 

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Hvis du klikker videre på frie.dk, accepterer du automatisk brugen af cookies. Læs mere om cookies.