Kurser/fyraftensmøder
Salg og service

Service giver overskud i hverdagen

Service giver overskud i hverdagen
- Gør en forskel og bliv anerkendt for det

Langt de fleste af os har oplevet det – den ekstraordinære gode service! Hvad enten det var vaskemaskinemontøren, forsikringskonsulenten, receptionisten eller i en helt anden sammenhæng. Service er det, der gør forskellen på en god og en dårlig oplevelse.

Det kræver ikke nødvendigvis raketvidenskab at levere en god service. Men det kræver, at du tager aktiv stilling til, hvilken servicestrategi du vil yde over for dine kunder, borgere, brugere, patienter etc. Der er dig, der bestemmer, hvad de skal sige om din virksomhed og dig.

Når du yder en god service, skal du være lynhurtig til at afkode personen, der står foran dig og samtidig vælge den rigtige kommunikationsstrategi. Du skal endda være i stand til at håndtere de vanskelige kunder – og allerhelst vende dem til glade kunder på et minut eller to. Det handler både om personlig power og om, hvilke parametre du kan justere på, når du vil skabe den gode stemning og glade “kunder”.

Hvis du forhøjer dit serviceniveau, vil du opdage, at du bliver anerkendt, set og hørt som et kompetent menneske - simpelthen fordi du skaber sympati omkring din person.

På kurset "Service giver overskud i hverdagen" lærer du bl.a. at trylle med din stemme og at bruge Hjorting-modellen samt flere gode og brugbare redskaber til at levere den rigtig gode service - også når du indimellem skal håndtere vanskelige kunder.

Målgruppe

Ledere og medarbejdere, der ønsker at udvikle deres servicekompetence.

Indhold

  • Der er penge i det
  • Forskellen mellem høj og lav service
  • Forventninger og oplevelse
  • Service forklaret, så alle kan forstå det
  • Anerkendende kommunikation
  • Vanskelige kunder
  • Service i praksis.

Under kurset vil der være korte og klare oplæg, opgaver og praktiske øvelser.

Kursussteder

Odense: Frie, Overgade 24, 5000 Odense C.
Aarhus: Helnan Marselis Hotel, Starndvejen 25, 8000 Aarhus C.
København: MBK, Pilestræde 61, 1112 København K.

Alle steder fra kl. 09.00-16.00.

Underviser

Supplement.

Forplejning

  • Morgenbrød fra kl. 08.30-09.00.
  • Der vil være kaffe/te, frugt og vand hele dagen.
  • Frokost.
  • Kage om eftermiddagen.

Tag en kollega/ledsager med

Som medlem af fagforeningen kan du tage en kollega/ledsager med til medlemspris.

Rådighedserklæring

Hvis du er ledig og medlem af fagforeningen, skal du udfylde en rådighedserklæring til a-kassen. Erklæringen skal udfyldes, hvis du er på dagpenge. Er du ansat i løntilskudsjob, skal du aftale din deltagelse med din arbejdsgiver.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse, bl.a. så vi kan huske dine seneste indtastninger. Hvis du klikker videre på frie.dk, accepterer du automatisk brugen af cookies. Læs mere om cookies.