Tilbage til oversigt
21. nov 2018

Nyt it-system fremtidssikrer Fries betjening af medlemmerne

Det kan være sin sag at holde styr på kontingentopkrævning, udbetalinger og løbende servicering af 30.000 medlemmer. Men med it-systemet Føniks bliver opgaven lidt nemmere.

Det kan være sin sag at holde styr på kontingentopkrævning, udbetalinger og løbende servicering af 30.000 medlemmer. Men med it-systemet Føniks bliver opgaven lidt nemmere.

Onsdag den 21. november er Frie overgået til et nyt administrationssystem til medlemsbetjening, udbetaling og selvbetjening.

Målet med Føniks har været at løse Fries daglige opgaver effektivt og sikkert og sikre en sund forretning. Løsningen underbygger samtidig Fries fokus på medlemmerne med enkel selvbetjening og sammenhæng i medlemsservicen.

Hvad betyder det for medlemmerne?

Når medlemmerne logger ind på hjemmesiden på Mit Frie, vil de finde et nyt menupunkt ved navn "Medlemsportal". Her kan man finde status på sager og relevante dokumenter. Det er en helt ny platform, som løbende vil blive udviklet for at give den bedste service og kun give de informationer, som er relevante for det enkelte medlem.

- Vi har gjort et rigtig stort forarbejde i forbindelse med implementeringen og brugt mange ressourcer på at forebygge, at der ikke kommer forsinkelser i sagsbehandlingen eller systemfejl med deraf følgende dårlige oplevelser. Alligevel ved vi godt, at der på en så stor omlægning kan forekomme uheldige situationer i en kortere periode. Vi opfordrer derfor til lidt tålmodighed, hvis man oplever problemer her i begyndelsen, fortæller udviklingschef Karsten Winther Hansen.

En investering i fremtiden

Frie har valgt at foretage en nødvendig investering nu i det nye Føniks-system for at være gearet til den fremtidige konkurrencesituation.

- Når hverdagens administrative opgaver kommer til at køre mere automatisk og uden unødige frustrationer, kan vi bruge flere ressourcer på nye aktiviteter så som fyraftensmøder og kulturelle arrangementer og udvikling af vores organisation, og det glæder os meget, siger Jesper Wengel, adm. direktør i Frie.

Har du spørgsmål til den nye Medlemsportal, er du velkommen til at kontakte os på telefon 63 13 85 50.

Hvad sker der ellers lige nu?